Yrittäjät ja opiskelijat yhteistyössä
Maisa Pirttinen on digilaari -hankkeeseen osallistunut paikallinen yrittäjä, joka lähti mukaan käytännönläheiseen koulutukseen hakemaan pohjaosaamista ja eväitä sosiaalisen median hyödyntämiseen liiketoiminnassa. Yrittäjäporukan lisäksi hankkeen toisena kohderyhmänä olivat Kauhavan ja Härmän lukioiden yrittäjyyskasvatuskurssin opiskelijat, jotka ideoivat yrittäjille muun muassa ehdotuksia facebook-päivityksistä tai opastivat instagramin ja snapchatin käytössä.
Sosiaalisen median kanavat tutuiksi
Hankkeessa mukana ollut leipomoyrittäjä Mari Lahdensuo kertoo oppineensa paljon myös sisällön tuottamisesta sosiaalisen median kanaviin. Tuoreimpana kokemuksena on yrityksen facebook-sivuille ladattu videoklippi, jota oli katsottu 700 kertaa
Koulutuksen sisältö jakaantui kahdeksaan sosiaalisen median kanavia ja työkaluja käsittelevään webinaariin ja asiantuntijaklinikkaan, jotka järjestettiin vuorokuukausin. Nauhoitetut webinaarit saivat kiitosta yrittäjiltä, koska ne mahdollistivat aiheeseen tutustumisen yrittäjälle itselleen parhaiten sopivana ajankohtana. Klinikat puolestaan loivat puitteet ajatusten vaihtamiselle ja verkostoitumiselle toisten yrittäjien ja lukiolaisten kanssa.
Lukiolaisten mukana oleminen hankkeessa sai ehdottoman hyväksynnän yrittäjiltä, jotka näkevät nuorissa tulevaisuuden yrittäjät. Palautteen perusteella sosiaalinen media tuli ilmiönä tutummaksi yrittäjille, ja he ovat rohkaistuneet konkreettisesti käyttämään ja hyödyntämään eri kanavia.
Digiterveisin
Henna Leppinen
hankekoordinaattori
Digilaari –hanke toteuttaa Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmaa 2014-2020. Hankkeen rahoittaa Leader Aisapari. Asiantuntijoina hankkeessa Suomen Yrittäjäopisto ja Aava & Bang Oy.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti