Mitä tarkoittaa,
että olet aidosti läsnä? Kerrot mitä ajattelet ja mitä teet. Tuot itsesi
esille ja kerrot, että tällainen minä olen. Tätä asiaa pohdin Hyödynnä
digitalisaatiota –tapahtumassa, jossa hyvinvointialan yrittäjät Elisa Mattila
sekä Sanna Wikström kertoivat oman tarinansa. Aitoa yrittäjän tarinaa.
Molempien yrittäjien tarinoissa nousi esille se, että alussa ja vähän satunnaisesti myöhemminkin oli
mennyt huonosti. Ei ollut asiakkaita. Tuote ei toiminut. Yrittäjyyden lopettamistakin piti harkita. Kuitenkin sisu oli ollut jatkaa
yrittämistä. Rehellistä puhetta kahdelta menestyneeltä yrittäjältä. Yrittäjän
tie ei ollut helppoa, mutta näistä vastoinkäymisistä oli tarttunut myös paljon
kokemusta ja oppia tulevaa ajatellen.
Molemmat yrittäjät
kertoivat oppineensa mm sen, että pitää olla aito. Profiilikuvana ei voi
olla yrityksen logo vaan siinä pitää olla yrittäjän kasvot. Asiakas ei
etsi viimeisteltyjä mainoskuvia vaan ihmistä, johon voi samaistua ja joka on
aidosti läsnä, saavutettavissa.
Aitous ei maksa
mitään. Ihminen olet sinä ja sinä
kiinnostat mahdollista asiakasta. Hienot
firman nettisivut ja viimeistelty imago ei auta, jos asiakas ei löydä sivuilta
ihmistä. Ihmistä, joka voi auttaa ja jota voi lähestyä helposti.
Kun seuraavan
kerran mietit, että miten asian esität tai visualisoit,
muista että aitous kannattaa. Ihminen kiinnostaa ihmistä, näin yksinkertaista
se vain on.
Jos sinulla on
mahdollisuus mennä kuuntelemaan yrittäjän tarinaa tai osallistua johonkin
toiseen mielenkiintoiseen tapahtumaan, lähde ihmeessä. Se voi vain tuoda ideoita
ja ajatuksia sekä verkostoitumista ja uusia tuttavuuksia. Seuraa
Yrittäjäopiston tapahtumia ja lähde mukaan: www.syo.fi
Taina Hietamäki markkinointipäällikkö taina.hietamaki@syo.fi @tahiet |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti