keskiviikko 30. elokuuta 2017

Ole oma itsesi, kuka muu voisit olla?


Mitä tarkoittaa, että olet aidosti läsnä? Kerrot mitä ajattelet ja mitä teet. Tuot itsesi esille ja kerrot, että tällainen minä olen. Tätä asiaa pohdin Hyödynnä digitalisaatiota –tapahtumassa, jossa hyvinvointialan yrittäjät Elisa Mattila sekä Sanna Wikström kertoivat oman tarinansa. Aitoa yrittäjän tarinaa.

Molempien yrittäjien tarinoissa nousi esille se, että alussa ja vähän satunnaisesti myöhemminkin oli mennyt huonosti. Ei ollut asiakkaita. Tuote ei toiminut. Yrittäjyyden lopettamistakin piti harkita. Kuitenkin sisu oli ollut jatkaa yrittämistä. Rehellistä puhetta kahdelta menestyneeltä yrittäjältä. Yrittäjän tie ei ollut helppoa, mutta näistä vastoinkäymisistä oli tarttunut myös paljon kokemusta ja oppia tulevaa ajatellen.

Molemmat yrittäjät kertoivat oppineensa  mm sen, että pitää olla aito. Profiilikuvana ei voi olla yrityksen logo vaan siinä pitää olla yrittäjän kasvot. Asiakas ei etsi viimeisteltyjä mainoskuvia vaan ihmistä, johon voi samaistua ja joka on aidosti läsnä, saavutettavissa.

Aitous ei maksa mitään.  Ihminen olet sinä ja sinä kiinnostat mahdollista asiakasta.  Hienot firman nettisivut ja viimeistelty imago ei auta, jos asiakas ei löydä sivuilta ihmistä. Ihmistä, joka voi auttaa ja jota voi lähestyä helposti.

Kun seuraavan kerran mietit, että miten asian esität tai visualisoit, muista että aitous kannattaa. Ihminen kiinnostaa ihmistä, näin yksinkertaista se vain on.

 



Jos sinulla on mahdollisuus mennä kuuntelemaan yrittäjän tarinaa tai osallistua johonkin toiseen mielenkiintoiseen tapahtumaan, lähde ihmeessä. Se voi vain tuoda ideoita ja ajatuksia sekä verkostoitumista ja uusia tuttavuuksia. Seuraa Yrittäjäopiston tapahtumia ja lähde mukaan: www.syo.fi






Taina Hietamäki
markkinointipäällikkö
taina.hietamaki@syo.fi
@tahiet













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti