Tein pienen gallupin
siitä, mistä asioista hyvä asiakaskokemus verkossa muodostuu. Tässä yksi
saamistani vastauksista:
”Tilaan tuotteita verkkokaupoista usein.
Verkkokaupassa ulkoasun selkeys on tärkeää, tuotteet on löydyttävä kaupasta
helposti. Jos kaupassa on mahdollisuus kommentoida tuotteita, saa näistä
kommenteista hyviä vinkkejä tuotteen käyttöön muilta ostaneilta asiakkailta. Ostoprosessin
on oltava nopea ja miellyttävä. Jos järjestelmä ehdottaa täydentäviä ja
yhteensopivia tuotteita ennen kassalle siirtymistä, saattaa heräteostoksia
tarttua mukaan. Maksamisen on oltava helppoa ja turvallista. Palaan usein
kauppaan tuotteen saapumisen jälkeen hakemaan vinkkejä tuotteiden käyttöön ja
jaan omia kokemuksiani. Kerran kun paketti saapui, oli sen sisällä hauska
viesti yritykseltä. Tämä viimeisteli hyvän asiakaskokemukseni.”
Yrityksessä, jossa
tavoitellaan tuloksellista myyntiä ja erinomaista asiakaskokemusta myös
verkossa, on pohdittava monia asioita ennen varsinaisen verkkokaupan
perustamista; Mitä ja miten verkossa myydään? Mitä maksutapoja ja logistisia
vaihtoehtoja asiakkaalle tarjotaan? Miten erotutaan kilpailijoista? Mitä on
sisältömarkkinointi ja miten sitä toteutetaan? Millaista palvelua ja millaisia
elämyksiä asiakkaille tarjotaan verkossa? Tarvitaan hyvää suunnittelua,
asioiden mittaamista ja jatkuvaa kehittämistä.
Olemme käynnistämässä
verkossa toteuttavan myynnin ammattitutkintoon valmistavan koulutuksen, jossa painopisteenä
on sähköinen liiketoiminta. Tarjoamme ratkaisua sinulle, joka työskentelet
yrittäjänä tai työntekijänä yrityksessä, jossa liiketoiminnan siirtäminen myös
verkkoon on ajankohtaista tai kaipaat jo olemassa olevaan verkkokauppaan uutta
potkua. Koulutuksesta saat eväitä pysyvämmän kilpailukyvyn turvaamiseen myös
verkossa, ja tietenkin käytännönläheistä koulutusta myynnin tekemiseen, jota
myynnin ammattitutkintoon valmistava koulutus jo itsessään tarjoaa.
Tähän kaikkeen voit
tutustua ajasta ja paikasta riippumatta; verkossa.
Asiasta raportoi,
Maiju
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti